Week tegen kindermishandeling

Donderdag 30 november 2023

Vorige week hadden we in het kader van de week tegen Kindermishandeling in groep 6,7 en 8 het theaterstuk 'Blauwe plekken'. Vooraf hebben we het thema in de klas behandeld en zijn we het boek aan het voorlezen. Na het theaterstuk was er ruimte voor een gesprek over het theaterstuk en het thema kindermishandeling. In het gesprek was er aandacht voor het verschil tussen fysieke en mentale mishandeling, waar kinderen terecht kunnen als er iets met hen of een vriendje/vriendinnetje speelt en mochten de kinderen zelf vragen stellen. Het theaterstuk heeft indruk gemaakt en het thema is afgelopen week onder de aandacht geweest.

Tijdens het eerste theaterstuk heeft wethouder Buijt, wethouder Zorg, Ouderen en Jeugdzorg met ons meegekeken en ook hij was onder de indruk van het theaterstuk en het nagesprek met de acteurs.  We kregen complimenten over de betrokkenheid van onze leerlingen.