We zijn naar de kinderboerderij geweest

Donderdag 23 november 2023

Vandaag zijn de kleuters van de Bijengroep naar kinderboerderij ‘de blijde wei’ geweest voor de les ‘alles voor een pannenkoek’.

Nadat meester Mark ons ontvangen had, bracht hij ons naar de koeien waar we de melk gingen halen. Vervolgens moesten we bij de kippen de eieren halen.

Binnen leerden we dat we ook meel moesten hebben; dat kwam weer uit graan en werd in een molen tot meel gemalen. We gebruikten zonnebloemolie, geperst uit zonnebloempitten en als laatste moest er een snufje zout in de grote kom. Na goed roeren en mengen werd er van het beslag, pannenkoeken gebakken. Die smaakten heerlijk met stroop en suiker.

Begin december gaan ook de kleuters van de Vlindergroep naar ‘de blijde wei’ voor deze les.

Het was een leuke en leerzame ochtend.