Schoolbrengweek - School op Seef

Donderdag 7 september 2023

In de week van 11 t/m 15 september houden we weer samen met School op Seef een verkeersweek.

SCHOOL op SEEF helpt leerlingen van basisscholen om zich veilig en verantwoord te gedragen in het verkeer. Het programma bevat allerlei soorten lessen: van leerzame filmpjes tot uitdagende verkeersplaten, en van uitleg in de klas tot speelse oefeningen in de praktijk.

In deze week zijn op 12 september de volgende activiteiten gepland:

• Voor de groepen 5 en 6 wordt de voorstelling 'zee piraten worden wegpiraten' gespeeld
  • Voor de groepen 3 en 4 wordt de voorstelling 'verkeersplaneet' gespeeld.
  • Voor de groepen 7 en 8 wordt een BMX clinic gegeven

U mist vast de verkeersactiviteit voor de groepen 1-2, deze is helaas geannuleerd wegens omstandigheden. De voorstelling 'Paolo de Zebratemmer' staat gepland voor 29 november.

Tijdens de Schoolbrengweek roepen wij de ouders en leerlingen op om zoveel mogelijk lopend of op de fiets naar school te gaan. Want lopen of fietsen naar school is:

• Goed voor je gezondheid en bewegen bevordert je leerprestaties,
  • Goed voor de verkeersveiligheid bij school,
  • Goed voor de verkeersvaardigheid van de kinderen,
  • Goed voor het milieu,
  • ... en het is nog eens leuk ook!

Wij hebben erg veel zin in dit alles!