Spelen of rekenen?

Spelen of rekenen?

Donderdag 25 juni 2020

De afgelopen weken zijn de kleuters tijdens de rekenmomenten bezig geweest met een aantal belangrijke onderwerpen.
Zo kwamen het splitsen van groepjes (5 = 3+2), het gebruik van inhoudsmaten (hoeveel kopjes water gaan er in een emmer), het betalen met euro's, het kennen van diverse vormen zoals rechthoek-vierkant, het herkennen van schaduwen en het schrijven van de cijfers aan de orde. Kleuters leren al spelend het meest dus werd er vanochtend in de kleutergroepen een emmer neergezet met diverse maten bekers, kopjes en kannen. Heerlijk om met dit warme weer gewoon met water bezig te kunnen zijn en al spelend en tellend te ontdekken dat er meer kleine bekers dan grote bekers in een emmer passen.
Nadat alles was gepast en gemeten ging de emmer water mee naar het speelplein. Omdat het al vroeg erg warm was werd er door de juffen een alternatief gezocht voor het rennen, fietsen, steppen en klimmen.  De kinderen hadden al heel snel door dat het veel leuker en minder warm was wanneer zij met kwasten en water op de straat gingen verven.  Hier ontstonden de mooiste kunstwerken; van vierkanten tot echte huisjes ( met een rechthoek -deur, een vierkant raam en een driehoek dak), bloemen, hartjes, cijfers en letters. 
Ook werd besproken hoe het komt dat het water in de zon zo snel opdroogt, sommige kleuters wisten zelfs te vertellen dat zoiets verdampen heet. Gelukkig hebben we de foto's nog????
En de conclusie: 'juf het lijkt wel of we aan het rekenen zijn.'

Terug

Maria Wesselingstraat 14

3065 GA Rotterdam

010 2020534

info@nullobs-pluspunt.nl